2009. július 10., péntek

Vadas Ernőről, a világhírű magyar fotósról neveztek el utcát Nagykanizsán

Tavaly novemberben lehetett, Amikor felhívtam legjobb barátomat, Dr. Károlyi Attilát (könyvével látható!) és Megkérdeztem:
Attila! Ismered
VADAS Ernőt?
-Nem!

-A világ egyik legnagyobb fotósa!
-És?
-Nagykanizsán született!
Még az nap minden anyagot elküldtem Attilának, és beindult a "gépezet", mert ...

Összeszedtem a neten létező, szinte Valamennyi fotóját. Fontosabb képeit, már ismertem, de a legtöbb képe megismerése után, tanulmányoztam Vadas Ernő munkásságát! Bizony nem véletlen tartják nagyon nagy fotósnak. Sokan vallják, hogy azért maradt viszonylag "ismeretlen", mert a nehéz időkben itthon maradt.
Nagyon nagy fotósok és művészek vallják, hogy Tőle tanultak!
Most nem fedek fel sok információt, mert Vadas Ernő,,, idén lesz 110 éves és ... Talán??

Szeretnék, viszont segítséget kérni. Aki bármit tud Vadas Ernőről, Nagykanizsai vonatkozásban, kérem, értesítsen. Azon kívül, hogy az biztos, hogy Nagykanizsán született, nem tudom, hogy melyik utcába lakott. Minden adat segítségünkre lenne!

... egy hete Attila értesített, hogy Nagykanizsa Önkormányzata Az, Az Ő előterjesztésére utcát nevezett el Vadas Ernőről. A térképre klikkelve megnézhetitek nagyban, hogy hol.
Ezért is köszöntem meg külön Németh Editnek a segítséget, mert varázsolt nekem egy térképet, amit a legtöbb láthattok. Frissen, csak Helyrajzi számok vannak ilyenkor, és műszaki térképek. Életembe nem Találkoztunk Edittel, de a határidős munkái ellenére azonnal segített! térképek.
Aki akar, itt vehet Vadas Ernő fotót!
Itt láthatjátok egyik leghíresebb fotóját!


11 megjegyzés:

Névtelen írta...

"Ha az ember, egy évben, egy jó felvételt csinál, az már egy jó év!" -Vadas Ernő... es milyen igaz ez! Ez a harom kep, amit igy ebben a rövidke megemlekezesedben "megmutattal" Vadas Ernö-töl, legalabb 3 jo evet hozhatott szamara, mert mind nagyon szep munka! Szinte "odakepzeli" magat az ember es rögtön el is kezd felni a libaseregtöl :o) Kristina (sajnos korabban nem hallottam Vadas Ernöröl, soxor tanul itt az ember :o)

rajli írta...

Én sem hallottam róla, de ha a tanítványa vagy büszke vagyok rá, hogy ismerhetlek! Amennyiben nem akkor is! :)))
Ui: Marika eltiltott a skyptól?

Kerekes Zsuzsa írta...

Fantasztikus fotói vannak. Van róla könyv is egyébként:
Foto Vadas Ernő (Fotóművészeti Kiskönyvtár) Corvina Kiadó 1967. Több, mint 60 képpel. Átfutottam, Nagykanizsáról sajnos nem találtam említést, de azzal együtt ajánlom, antikváriumokban lehet néha kapni.

Kerekes Zsuzsa írta...

Itt van a könyvről: http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?func=gyorscim&tipus=tema&kezdet=1&darab=50&talalat=1&rendezes=Cim_AZ&temakorID=0&sszam=1&ID=156333

Főfüge írta...

Rajli: Látom, már másnap, mint egy prof. már idézted a Vadast a fotozzon! Majd elküldöm a képeit.

Főfüge írta...

Köszönöm Zsuzsi!
nagyon rendes "kislány" vagy!
Az a baj, hogy, hogy az interneten rengeteg írást találni, de majdnem mindegyik ugyanarról szól. Sikerült beszélnem telefonon Keleti Évával (mesterének tartja) és megigérte, ha visszajön a nyaralásból, akkor segít. Nagyon örült, hogy foglalkozunk Vadas Ernő életével. Azt is mondta, hogy kb. egy hónap múlva megjelenik a könyve Vadas Ernőről.
Vadasnak hál' Istennek rengeteg képe van, az Ország több helyén.

Főfüge írta...

Krisztina!

Vadas Ernőnek ezer jó éve volt! Hál' Istennek! Sok kitűnő magyar fotóművész volt és van is. Reggelig lehetne Őket sorolni. Természetesen magamról, szerénységből nem nyilatkozom!:)))

Névtelen írta...

:o)

pedro a. cruz cruz írta...

Una belleza de foto.

H.Z. írta...

Én is csak mostanában (az elmúlt 3-4 évben) ismertem meg a nevét. A Fotóriporter című folyóirat egy száma vele foglalkozott. A képeiről alig tudok valamit. Megvan valahol a gyűjteményed?

Főfüge írta...

Csak olyan képeim vannak, amiket az interneten találtam. Azt szívesen elküldöm, mert elég nehéz összeszedni, de nem látom a blogod, tehát nincs cím. Most jelent meg Keleti Éva könyve októberben, annak majdnem fele Vadas kép. Sajnos nem jut eszembe a címe, de megtalálod!